Układy wtryskowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Silniki w dzisiejszych czasach to nie tylko mechanika, ale i zarządzająca nią elektronika. Brak mocy spowodowany trybem awaryjnym, bądź zapalająca się kontrolka/ komunikat o usterce w systemie wtryskowym oznacza że należy zdiagnozować układ sterujący silnikiem by odnaleźć tego przyczynę. Usterki które rejestruje sterownik nie tycza się tylko uszkodzeń któregoś obwodu elektrycznego. Mogą być spowodowane zbyt długą odchyłką wartości mierzonej jakiegoś czujnika od wartości zadanej. Dlatego diagnostyka niekiedy wymaga diagnozowania usterki podczas testu na drodze kiedy to podczas jazdy możemy obserwować parametry pracy silnika, określić okoliczności w których dana przypadłość występuje co bardzo ułatwia znalezienie przyczyny. Niestety coraz więcej problemów aut z trybami awaryjnymi dotyczy niefachowej ingerencji w oprogramowanie sterowników silnika. Często spotykaliśmy się z problemami kiedy to auto przechodzi w tryb awaryjny i nie rejestruje żadnych usterek. Najprawdopodobniej przyczyną tego jest niefachowe usunięcie obsługi filtra cząstek stałych. W więkrzości przypadków jesteśmy w stanie naprawić złą ingerencję w oprogramowanie.