Hamownia obciążeniowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posiadamy własną podwoziową hamownie obciążeniowa DynoPoroject 2WD DP2L. To właśnie firmie DynoProject zaufało większość profesjonalnych polskich tunerów i nie tylko! Nic w tym dziwnego… Wysoka jakoś wykonania, bardzo dobre sterowanie elektroniczne, ale i przede wszystkim bardzo wysoka dokładność pomiarów przeważyły nad produktami innych firm. Nasza hamownia umożliwia pomiary mocy i momentu obrotowego w trybie obciążeniowego rozpędzania, oraz w opcji stałej prędkości obrotowej pojazdów napędzanych na przednią lub tylną oś oraz niektórych modeli aut osobowych i dostawczych z niestałym napędem 4x4.

Funkcja wyboru czasu rozpędzania pozwala nam obciążyć silnik w zależności od potrzeb i warunków. Dzięki temu jesteśmy w stanie zasymulować silnikowi każde warunki drogowe. Podczas każdego pomiaru mierzona jest moc wyjściowa na kołach oraz moc strat całego układu napędowego, dzięki czemu w efekcie końcowym uzyskujemy dokładną charakterystykę mocy i momentu obrotowego na wyjściu z silnika. Dzisiejszy rozwój technologiczny sprawił że dokładność i precyzyjność liczy się dzisiaj najbardziej. Takie urządzenie pozwala nam wykonywać nasze usługi modyfikacji programowych na poziomie z najwyższej półki.

Specjalnie zrobiliśmy pomieszczenie na hamownie tak, aby było one przelotowe, zapewnia to idealną wentylację i wymianę powietrza podczas wykonywanych pomiarów. Rolki posiadają moletowaną powierzchnie co poprawia przyczepność kół podczas pomiarów aut przenoszących wysokie momenty obrotowe na koła. Dodatkowo hamownia posiada odczyt prędkości każdej pary rolek co pozwala wykryć ewentualne poślizgi kół występujące podczas pomiarów. Pomiar prędkości obrotowej wykonywany jest przez enkodery, wykonujące aż kilka tysięcy próbek podczas każdego testu. Dodatkowym atutem jest zastosowanie czujników tensometrycznych działających w dwóch kierunkach, umożliwiając przez to pomiary w obu kierunkach obrotu rolek.

Nasza hamownia jest w stanie mierzyć auta generujące do około 1000Nm momentu obrotowego i do około 900KM mocy! Maksymalny rozstaw kół mierzonego auta nie może przekroczyć 2200mm, a minimalny nie może być mniejszy niż 900mm. Prędkość maksymalna podczas pomiarów ze względów bezpieczeństwa nie może być większa niż 300km/h. Takie parametry sprawiają że jesteśmy w stanie zmierzyć moc i moment obrotowy w autach sportowych i mocno zmodyfikowanych. Pomiary znormalizowane są zgodnie z normami: DIN 70020, EWG 80/1269, ISO 1585, JIS D 1001, SAE J 1349. Maksymalny błąd pomiarowy to tylko +/-2KM.

 Podwoziowa hamownia obciążeniowa to najdokładniejsze urządzenie do pomiaru mocy i momentu obrotowego samochodów. Nie wierzcie w wyniki pomiarów hamowni przewoźnych przypinanych do kół, które mierzą moc i moment obrotowy podczas testu na drodze. Podczas pomiaru takim urządzeniem nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy podczas rozpędzania np. nie wiał wiatr w tył lub przód samochodu, lub czy podczas pomiaru droga nie jest minimalnie z górki, a potem przy mierzeniu strat pod górkę… Te czynniki znacząco wpływają na wynik końcowy. Wykonywane modyfikacje oparte o wyniki pomiarów takich urządzeń mogą być zawyżone lub zaniżone i nigdy nie ma pewności do ich prawidłowości.

Istnieje masa pojazdów z napędami AWD, które jesteśmy w stanie zmierzyć. BMW xDrive, Mercedes 4MATIC, VW 4motion… Jest ich tak wiele, zależnie od roku produkcji i wersji silnikowej ze nie jesteśmy w stanie ująć tych które można testować na naszej hamowni. Jeżeli posiadasz auto z napędem 4x4 i nie wiesz czy napęd w twoim aucie pozwala na pomiar na hamowni 2WD skontaktuj się z nami.